......

Saturday, 16 March 2013

bodoh atau cinta??


hai semua. arini saya nak tanya satu soalan, kalau korang dikecewakan,untuk kali k2 dengan orang yang same ape korang buat kt laki uw?? bunuh? HAHAHA

tak mungkin kan, sebab kita terlalu sayangkan dia sebab tu kita pernah bg dia peluang ke2, kita nak dia dalam hidup kita kan. sebab tuh kita bg dia peluang, :')

tapi,, korang rasa, selepas bg peluang k2 then doa wat hal lg, patut ke diberi peluang k3 pulak? huhu, jawab la masing2, mungkin xkan kan??

yela,, nape mesti ulang benda sama walaupun dah tahu benda tuh menyakitkan hati kita sendiri, tapi tapi tapi, xmustahil juga akn ada orang memberi peuang yg k3 kan?? bia diri sndiri sakit, bersedih, rela terhiris asalkan dia still dgn org yg dia sayang. Allahhhhh, kuatnya dia kan. :')

mungkin dia boleh buang mcj2 lama, delete gambar, delete nombor, tapi xmungkin dia akn padam memori, sebab tuh dia sanggup terima balik kn, susahnya nak cari lelaki yang betul2 ikhlas sayangkn kta kn, bukan susah, tapi xsenang, kena usaha, :')

ok kita bg satu situasi, bayangkan bila kali pertama dikecewakan, lps bpe minggu tgok laki uw dgn prmpuan lain, sweet2 dgn prmpuan lain, tapi perempuan ni tetap sayang, xsikit pon kurang kasih sayang nya, dia tetap sabar, doakan yg baik2 je, tapi masih stalk lelaki tersebut.. tapi, lama2 lelaki tu datang balik dan mohon kembali, ya Allah, gembiranya perempuan tu, memang dia menantikan lelaki tersebut, dia dg hati terbuka memberi peluang ke2 kepada lelaki trsebut,

dan bercinta semula seperti biasa, mula2 lelaki uw menyesal yg teramat sbb xpk pnjang bila wt kputusan, dia menyesal sgt2 smpai mengalirkan airmata di hadapan perempuan trsebut, mashaAllah, hati prempuan mana yg xcair kan? *kalau sy pon sy cair jugak, tros lentok, haha :))
mereka berjanji macam2 , hidup same smpi la ke hujung nyawa, janji itu ini, ye, semua orang jeles kepada hbungn mereka ber2, tetapi, mereka dpsahkan jarak dgn sbb trtentu, tapi mereka kuat, si perempuan pada mulanya menagis semahu mahunya kerana trpaksa berpisah jauh, tapi lama2 dah biasa, takpe, asalkan SETIA, hehe, :) 

tapi, makin lama hubungn mereka ditimpa mcm2 dugaan, makin kuat dugaan, si perempuan cuba bertahan, tapi malangnya si lelaki sudah mengalah sebelum mencuba, akhirnya lelaki tersebut meninggalkn perempuan itu kali ke2, perempuan itu cuba merayu agar kembalik  tapi lelaki trsebut hanya mahu berkawan, mana mungkin si prmpuan itu nak, hanya kawan?? setelah hatinya dilukai, hanya kawan?? apakah ini satu permainan yang mana sape yg dapat kecewakan psangan, dia akan menang, kalau mcm tu, lelaki itu dah menang, perempuan itu terasa dihina dengan siuasi itu, apa slhnya  apa dosanya kpd lelaki itu. hanya lelaki itu yg mengerti. :) 

perempuan itu sungguh kuat sehingga berkata2 pada dirinya, yg dia akn mmberi peluang ke3 jikalau lelaki trsebut mahukan dia, betapa besarnya cinta perempuan itu sampai sanggup membiarkan dirinya disakiti lagi, lagi dan lagi, perempuan itu seolah2 merasakan bahawa lelaki itu adalah jodohnya, maka die sanggup melakukan apa sahaja. :)

adakah lelaki itu akn kembali kepada perempuan itu?? 


*masih adakah perempuan yang begitu besar cintanya dalam kehidupan sebenar ini. :)

No comments:

Post a Comment